De ins and outs van audits in de zorg
Online training in 2 delen (1,5 uur per sessie)
Audits in de zorg: een onmisbaar deel van de bedrijfsvoering voor de verbetering van de kwaliteit van jouw organisatie. In deze tweedelige online cursus gaan we in op zowel interne als externe audits (die aan de orde zijn bij een keurmerk/certificaat). Wat is het verschil tussen een interne en een externe audit? Hoe pak je een audit aan? Waar moet je op letten en wat kun je verwachten? Je duikt samen met lead-auditors Evy & Nicole in de wereld van de audits en mag rekenen op een flinke dosis aan inspiratie, adviezen, tips en praktische to-do’s.
Het belang van goede communicatie: 5 veel voorkomende missers in projecten
Webinar (1 uur)
Veranderingen, verwachtingen, weerstand, angst, frustratie… begint het je al te duizelen? Communicatie is hét smeermiddel voor jouw project in de zorg. Hoe krijg jij grip op de communicatie binnen jouw project? In dit interactieve webinar krijg je zicht op de 5 meest voorkomende (communicatie)fouten binnen een project. En leer je hoe jij ze voorkomt. Het webinar zit boordevol tips, adviezen en praktische stappen die jij direct toe kunt passen.
Introductie controles in de zorg
Op locatie van KEI of een externe locatie ( bij de zorginstelling of in de buurt van) Training (duur: 4 uur)
Tijdens de training zullen de volgende onderwerpen aanbod komen
Wat is het doel van de verschillende controles
Wat gebeurt er bij de controles
Hoe om te gaan met de controles
Praktische handvatten
Processen: van last tot lust
Online training (2,5 uur)
Een goedwerkend MIC-proces, een proces declaratie of facturatie: de zorg kan niet zonder processen. Een stabiele basis van procesbeschrijvingen en documentatie in jouw organisatie leidt tot betere kwaliteit en draagt bij aan het verwachtingsmanagement. Maar, waar start je? En hoe pak je zo’n procesbeschrijving aan? In deze online training werken we aan jouw bewustwording en gaan we in op het belang van processen, het ontwerpen, beschrijven en natuurlijk borgen van processen. Dit doen we aan de hand van veel voorbeelden, ervaringsverhalen en casussen. Je krijgt tips, adviezen én praktische to-do’s.